2007. december 12., szerda

ubuntu


Elérkezettnek láttam az időt arra, hogy váltsak. Mivel a winfos már teljesen kiakasztott, ezért a linux utánn nyúltam. Az ubuntu nevű változatra esett a választás. Mivel teljesen ingyenes ezért nem kell foglalkozni különböző regisztrációval, meg a BSAval, ingyen le lehet tölteni az internetről. Pikk-pakk le is töltöttem, kiirtam, és már bootoltam is. Persze előtte okosan utánnanéztem mindennek, lementettem a fontos adatokat, és elkezdődött a telepítés. Szerintem mindent ugy csináltam ahogy olvastam, feltünő is volt, hogy igen hamar véget is ért a telepítés. Ujraindulás utánn a CD ki, majd az OPrendszer betöltésekor egy kis menü, hogy XP vagy ubuntu. Hát persze, hogy ubuntu. El is indul elég gyorsan, hangot, nete nem kell telepíteni, mert van :O Mivel mozilla alapból van ezért gyorsan tájékozodtam a neten, hogy mi merre hány méter. Persze kell MSN is, hogy a többi függő barátom akik nem tudnak nélkülem meglenni el tudjank érni :D Van is egy kis beépített progi már konnektoltam is. Volt egy kis gond vele mert nem tudtam webkamozni. Ennél nagyobb gond az volt, hogy förtelmes hangon pittyegett, brummogott ha valaki bejelentkezett, vagy írt. Gondoltam áthidalom a problémát egy MSN telepítéssel. A linuxos megfelelője az aMSN. Letöltöttem. itt véget is ért a sikerélmény, mert kb 10 percig kerestem, hogy hova :D Miutánn megleltem ki kellett csomagolni, ezt 5 perc alatt sikerült megoldanom. Ez elsőre nem is sok. Ezutánn egy igen erős visszaesés következett, mert nem nagyon tudtam, hogy is kell feltelepíteni. 3/4 óra alatt sikerült legyőznöm korlátaimat, és sikerült felrakni, és még működött is, de sajnos nem ugy ahogy az windowsos társa. Itt sikerült megoldani a webkamerázást, de egy külön ablakban jelent ment, és amikor irtam eltünt. Tehát nem lehetett egyszerre irni is meg nézni is akivel beszélek. Ez nem azt jelenti, hogy nem lehet, csak nekem nem sikerült... Ezutánn jött a megváltó ötlet, hogy torrentezni kellene, mert már eltelt a napból jópár óra, és az adatforgalom nagyon visszaesett. Ezt a problémát egy gyors torrentkliens telepítéssel próbáltam orvosolni. De itt is problémába ütköztem, ugyanis nem töltött. Itt már kezdtem feladni. Gondoltam visszalépek XPbe és kicsit megpihenek. Restart. Kiválasztom a bootmenüből az XP-t de persze nem találja a fájlokat ezért nem idnul.
Totális XP reinstall, amit nem bántam mert már nagyon ráfért...
Megint el kell tellnie egy kis időnek mire a linuxhoz nyulok asszem :D

3 megjegyzés:

vinczepetya írta...

Kicsit több kitartást és nagyobb nyugalmat kell szentelni a dolognak, amúgy én utálom, csak nagyon buherálós superusereknek való, persze nem az ubuntu, mer az csak parasztvakítós alternetíval!
Apple-t kell venni, az az egyetlen éppkézláb megoldás ezen a mikrofostos kékhalálos világon!
Tessék szépen gyüjtögetni!

AnagyG írta...

igykeszem, igyekszem...
visszatértem kékhalálhoz :D
az alma majd talán kicsit később...

Névtelen írta...

"Persze kell MSN is,hogy a többi függő barátom akik nem tudnak nélkülem meglenni el tudjanak érni!"
Köztük vagyok én is!:) Mi lenne velem nélküled? :D
EEE!:$